Handelsbetingelser

 

1. Generelle oplysninger 


Ophelia Invest IVS

Dieselvej 36, 4 th

2450 København SV

Danmark 

Telefonnummer: (+45) 27200743 

Mailadresse: info@opheliainvest.dk 

CVR-nummer: 39 98 69 14 

Branchekode: 90 01 20 


Bank 

Ophelia Invest IVS har Jyske Bank (SWIFT-code JYBADKKK) som hovedbankforbindelse. 

Registreringsnummer: 7016 

Kontonummer: 0001019792 

IBAN-kontonummer: DK1070160001019792 


Ophelia Invest IVS tager forbehold for udsolgte varer, leverandørsvigt og udskudt leveringstid. 


2. Betaling 

Mulige betalingsmuligheder: 

· Dankort/VISA-Dankort 

· VISA· VISA Electron 

· Mastercard 

· JCB Cards 


Vi tager ikke kortgebyrer for privatkunder. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. Ophelia Invest bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. 


3. Fragt 

Ophelia Invest IVS anvender fragtfirmaet DAO til levering i Danmark. 

Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. 


Ophelia Invest IVS leverer til hele Danmark. Alle fysiske produkter bestilt i webshoppen leveres til DAO pakkeshop i nærheden af dig. Denne butik modtager udelukkende ordrer fra Danmark. Men hvis du ønsker at bestille en vare til et andet land er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på administration@opheliainvest.dk . Ved levering til udlandet bruges der GLS eller PostNord. 


Afhentning 

Det er ikke muligt at afhente din ordre, da vi ikke har fysiske butikker eller afhentningssteder. 

 

5. Fortrydelsesret 

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. 

Returneringsomkostninger skal du selv afholde. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen af din ordre til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at give meddelelse på e-mail til administration@opheliainvest.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 


Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 


Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 


Varens stand, når du sender den retur 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Vi anbefaler, at du sender varen retur, som den blev tilsendt til dig. Hvis det ikke gøres, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for. 


Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig med undtagelse af eventuelle fragtomkostninger senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Du kan ikke returnere din vare fysisk, da vi ikke har nogle afhentningssteder eller fysiske butikker. 


Varen sendes til: Ophelia Invest IVS, Dieselvej 36, 4 th,  2450 København SV


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav. 


6. Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder / 2 år. Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Ophelia Invest vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. 


Varens stand ved reklamation 

Husk at pakke varen forsvarligt ind – her som minimum skal den pakkes ind som den blev tilsendt. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening og håndtering af produktet/ydelsen eller groft misbrug. Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til: Ophelia Invest IVS, Dieselvej 36, 4 th,  2450 København SV

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. 


Refusion 

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb. 


7. Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Ophelia Invest IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på Ophelia Invest IVS er Sarah Ophelia Møss. Som registreret hos Opheliainvest.dk, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: administration@opheliainvest.dk


8. Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kommunikation@opheliainvest.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby. Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. 

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@opheliainvest.dk